11

Lyt til din krop

Reager på dine stresssignaler og kontakt en der kan hjælpe dig. Overgiv dig og fjern din indre modstand mod stress, den hjælper dig ikke. Jo hurtigere du får hjælp, des hurtigere kommer din krop i balance igen.

22

Hold pauser

Pauser er nødvendige for at vi kan opretholde vores energiniveau. Det kræver hele tiden fornyet energi, hvis vi skal bruge energi. Kroppen skal have brændstof for at fungere optimalt.

33

Slip bekymringer

Giv slip på de bekymringer, som du alligevel ikke kan gøre noget ved og som er uden for din kontrol eller nedsæt det antal timer du bruger på at bekymre dig.

44

Vær proaktiv

Tag ansvar for egne valg og handlinger. Du har altid en mulighed for at vælge, hvordan du forholder dig til situationer i dit liv. Mellem stimuli og handling har du friheden til at vælge reaktion.

55

Værdier

Hvad er vigtigt for dig?. Kender du dine værdier og kan du leve efter dem. Det er vigtigt du ved, hvad der er vigtigt for dig, så kan du bedre vælge til og fra.

66

Motion

Motion er noget af det vigtigste, når stress skal forebygges. Motion er både en mental pause men også en måde, at genoplade dine batterier på.

77

Kosten

Kosten har en stor positiv indvirkning på din stress. Spis en sund og varieret kost uden, at være fanatisk. Sund kost påvirker din mentale sundhed ekstremt positivt.

88

Tanker

Hvad du tænker om dig selv, har en stor indvirkning på dit liv og din stress. Tænker du positive støttende tanker eller negative hæmmende tanker om dig selv?. Tanker er hele vores fundament for følelse og adfærd.

99

Prioritering

Vi kan ikke få mere end 24 timer i døgnet, derfor er prioritering en nødvendighed. Det er ikke altid muligt, at nå det hele og få alle ønsker opfyldt, derfor må vi vælge.

1010

Planlægning

Planlægning kan skabe et bedre overblik og give dig mere struktur både privat og arbejdsmæssigt. Så er du mere forberedt hvis der skulle opstå udefra kommende ting.

Skal vi skabe kontakt?