Slip dine bekymringer

to siddende kvinder kigger på et stykke papir

Jeg håber du i disse COVID-19 tider har det godt og alle dine kære er kommet godt igennem den svære tid.

Bekymre du dig for meget?

I denne tid er det muligt, at du bekymre dig mere end du plejer . Du er måske en type som normalt bekymre dig meget?.

Den største kilde til stress er bekymringer.

Se mindre fjernsyn!

Derfor vil jeg i dette nyhedsbrev give dig et redskab til ikke at bekymre dig så meget. Det er en god ide ikke at se så meget fjernsyn, fjernsynet er fyldt med bekymringer og negative udtalelser som påvirker os. Det siges at ca. 80% af hvad vi ser i fjernsynet er negativt.

Gå hellere en lang tur eller læs en god bog, gør noget som du bliver glad af og som giver dig glæde, overskud og positiv energi.

Bekymringstid.

Når du bekymrer dig, bruger du rigtig mange mentale ressourcer og du kan hurtigt føle dig træt og udbrændt. Derfor er det vigtigt at, du nedsætter hvor meget tid du bruger på at bekymre dig om dagen.

Hvad kan du gøre med de tanker som, du ikke ønsker at bruge mere tid på end højest nødvendigt?. I stedet for at undertrykke eller afvise bekymringerne henviser du dem til et bestemt tidspunkt om dagen.

Sådan gør du.

Du bestemmer dig for et fast tidspunkt om dagen og skriver det i din kalender hver dag, så du husker det. Det skal helst være dagligt. Når bekymringerne automatisk kommer i løbet af dagen, da parkere du dem visuelt i en sky eller i en skuffe.

Du kan forestille dig, at du har en åbningstid for dine bekymringer.

Der ligger dine bekymringer godt til din bekymringstid / åbningstid. Hvis du har glemt din bekymringer i din bekymringstid, så var bekymringen måske ikke så vigtigt.

Du må give dine bekymringer opmærksomhed 1 time om dagen og du vil opnå en følelse af kontrol over din nuværende situation samt mere energi og overskud i din hverdag.

Øvelse gør mester.

Det kræver øvelse ikke at bekymre sig specielt hvis du er en bekymrende type. Derfor skal du fastholde at øve dig, så er jeg sikker på det vil lykkes for dig.

Jeg håber mit nyhedsbrev har givet dig et godt værktøj til at slippe dine bekymringer og leve et liv uden stress.

Rigtig dejlig stressfri dag.

De kærligste hilsner

Laila Toft
Coach & Stress-specialist