Blog

Fra sygemeldt til raskmeldt

Med en tidlig indsats blev en fuldtidssygemelding forebygget . Jeg blev kontaktede af HR Chefen som fortalte mig, at jeg vil blive kontaktet af en leder, som har en medarbejder som var deltidssygemeldt. De var bekymret og ønskede jeg deltog til et møde. Jeg deltog til et møde med den

Læs mere »

Sidste Ny forskning

Sidste nye forskning inden for stress, blev jeg præsenteret for i går aftes af læge Peter Qvortrup Geisling. Det er skræmmende nyheder. 21.000 dør af stress om året. ½ million henvender sig hos lægen om året grundet stress og overbelastning. 1 million danskere føler sig presset. 50 % bliver langtidssyge.

Læs mere »
forebyg stress top billede visende en stresset kvinde

En sygemelding er ikke vejen tilbage på arbejdet

Hver eneste dag er omtrent 70.000 danskere sygemeldt på grund af psykiske helbredsproblemer. Stress, angst og depressioner er årsagerne til de fleste sygemeldinger og de tilstande er blevet en folkesygdom og på lige fod med kræft, hjerte-kar-sygdomme og sukkersyge. Derfor er vi nødsaget til at tage psykiske lidelser alvorligt skriver

Læs mere »
Kontorbord med kaffe, telefon, computer og notesbog

Hvordan håndteres nedsat energi og udtrætning

Mange personer med stress oplever at hverdagen er præget af nedsat energi og udtrætning. Det er vigtigt at tage højde for dette i hverdagen. Mangel på energi og udtrætning kan bl.a. medvirke til at forværre svigt i mentale funktioner (f.eks. arbejdshukommelsen), og mange oplever, at trætheden påvirker livskvaliteten. Du kan

Læs mere »
Hånd der skriver "min plan" i notesbog

Hvordan håndtere du svigt i arbejdshukommelsen

Man kan gøre flere ting for at støtte sin arbejdshukommelse og modvirke, at koncentrationen svigter: Når du skal koncentrere dig om noget, mens du er alene – f.eks. læse, skrive, arbejde ved computeren – så forsøg at forebygge, at du bliver forstyrret. Sørg for at opholde dig et sted, hvor

Læs mere »
Strækkende kvinde

Tøm dine tanker for stress og bekymringer

Et vigtigt fokusområde når vi taler stresshåndtering og forebyggelse af stress er, at tømme dine tanker for frustrationer. Du kunne prøve, at se lidt på dine tanker. Giv dine tanker lidt opmærksomhed bare et kort øjeblik. Sæt dig ned et sted hvor du ved det er muligt, at få ro og

Læs mere »

Fra sygemeldt til raskmeldt

Med en tidlig indsats blev en fuldtidssygemelding forebygget . Jeg blev kontaktede af HR Chefen som fortalte mig, at jeg vil blive kontaktet af en leder, som har en medarbejder som var deltidssygemeldt. De var bekymret og ønskede jeg deltog til et møde. Jeg deltog til et møde med den

Læs mere »

Sidste Ny forskning

Sidste nye forskning inden for stress, blev jeg præsenteret for i går aftes af læge Peter Qvortrup Geisling. Det er skræmmende nyheder. 21.000 dør af stress om året. ½ million henvender sig hos lægen om året grundet stress og overbelastning. 1 million danskere føler sig presset. 50 % bliver langtidssyge.

Læs mere »
forebyg stress top billede visende en stresset kvinde

En sygemelding er ikke vejen tilbage på arbejdet

Hver eneste dag er omtrent 70.000 danskere sygemeldt på grund af psykiske helbredsproblemer. Stress, angst og depressioner er årsagerne til de fleste sygemeldinger og de tilstande er blevet en folkesygdom og på lige fod med kræft, hjerte-kar-sygdomme og sukkersyge. Derfor er vi nødsaget til at tage psykiske lidelser alvorligt skriver

Læs mere »
Kontorbord med kaffe, telefon, computer og notesbog

Hvordan håndteres nedsat energi og udtrætning

Mange personer med stress oplever at hverdagen er præget af nedsat energi og udtrætning. Det er vigtigt at tage højde for dette i hverdagen. Mangel på energi og udtrætning kan bl.a. medvirke til at forværre svigt i mentale funktioner (f.eks. arbejdshukommelsen), og mange oplever, at trætheden påvirker livskvaliteten. Du kan

Læs mere »
Hånd der skriver "min plan" i notesbog

Hvordan håndtere du svigt i arbejdshukommelsen

Man kan gøre flere ting for at støtte sin arbejdshukommelse og modvirke, at koncentrationen svigter: Når du skal koncentrere dig om noget, mens du er alene – f.eks. læse, skrive, arbejde ved computeren – så forsøg at forebygge, at du bliver forstyrret. Sørg for at opholde dig et sted, hvor

Læs mere »
Strækkende kvinde

Tøm dine tanker for stress og bekymringer

Et vigtigt fokusområde når vi taler stresshåndtering og forebyggelse af stress er, at tømme dine tanker for frustrationer. Du kunne prøve, at se lidt på dine tanker. Giv dine tanker lidt opmærksomhed bare et kort øjeblik. Sæt dig ned et sted hvor du ved det er muligt, at få ro og

Læs mere »